Uleiuri pentru transmisii

image 1

La orice vehicul, transmisiile joaca un rol esential in asigurarea disponibilitatii si utilizarii puterii generate de motor. Uleiurile pentru transmisii au suferit recent modificari majore pentru a garanta functionarea transmisiilor in conditii din ce in ce mai dificile de temperatura si solicitare mecanica. Tendinta de micsorare a dimensiunilor si greutatilor cutiilor de viteze si a frecarilor interne, in vederea reducerii puterii disipate, a determinat aparitia unei generatii de uleiuri ultra-performante pentru transmisii care sa asigure intervale cat mai lungi intre schimburile de ulei.

Eni este prezenta in acest sector cu o gama completa de produse care include lubrifianti pentru masini care opereaza cu sarcini ridicate si produse pentru ultimele tipuri de cutii de viteze automate si sisteme automatizate pentru automobile, lubrifianti pentru transmisiile utilajelor agricole si uleiuri pentru angrenajele motocicletelor si convertizoarelor de cuplu ale scuterelor moderne. Gama auto cuprinde uleiuri pentru transmisii manuale si automate (ATF - Automatic Transmission Fluid), dar si uleiuri pentru diferentiale.

Performantele uleiurilor pentru transmisii au fost standardizate incepand din anii 1950 prin introducerea MIL-L-2105 (specificatie a armatei americane) si doar la inceputul anilor 1960 de catre API (Institutul American al Petrolului), prin introducerea normelor GL (Gear Lubricant). Nu exista norme europene: constructorii tind sa foloseasca specificatii interne, bazate pe testari ale uleiurilor pe piese originale.

In ceea ce priveste tendinta constructorilor de a considera uleiul pentru transmisii drept ulei ”fill-for-life” (umplere pe toata durata de viata a ansamblului), s-au formulat astfel de lubrifianti pe baza de uleiuri sintetice.

Aviz juridic    Politica de confidentialitate